Facebook noscript imageIranska fotbollsspelare tvingas lämna USA inom 24 timmar
Iranska fotbollsspelare tvingas lämna USA inom 24 timmar
Irans landslag 2022. Foto: Hossein Zohrevand/Tasnim (CC BY 4.0)
Irans landslag 2022. Foto: Hossein Zohrevand/Tasnim (CC BY 4.0)

AB rapporterar att Irans fotbollslandslag får inte övernatta i USA under VM. Spelarna måste resa in på matchdagen och lämna landet samma kväll, detta enligt Irans ambassadör i Mexiko.

USA och Iran befinner sig i väpnad konflikt vilkwr det får direkta konsekvenser för fotbolls-VM och de iranska spelarna, rapporterar AB.

Irans landslag har sin VM-bas i Tijuana, Mexiko, och får enligt ambassadören Abolfazl Pasandideh inte stanna i USA mer än ett dygn åt gången.

– Vi kan resa in i USA på morgonen, men vi måste lämna landet samma dag, säger Pasandideh till Daily Mail.

Iran spelar samtliga tre gruppspelsmatcher på amerikansk mark, i Los Angeles och Seattle.

Ursprungsplanen var att ha baslägret i Arizona, men nu flyger landslaget in från Mexiko inför varje match, enligt AB.

Bulletin Sport

  •